IT-DRIFT
Komplett lösning för organisationer som tillhandahåller leverans av IT-tjänster till företag med höga krav på informationssäkerhet. Lösningen innehåller stöd för alla processer från en affärsmöjlighet till komplett leverans med dess uppföljning i samma plattform.
Med lång erfarenhet och hög kunskap från IT-branschen har vi förståelse för att leverera en robust driftsplattform som uppfyller högt ställda krav på informationssäkerhet. I dagens snabbrörliga affärsmiljö är det avgörande att ha ett robust och mångsidigt affärsstödsystem som kan hantera alla dina behov. Med hjälp av Rutins många komponenter kan ni följa kundens resa från affärsmöjlighet via, offert, order, inköp, avtal, prenumerationer till faktura med dess ekonomiska uppföljning. Detta samtidigt som att era projekt, ärenden och tidrapportering följer det dagliga arbetet inom ramen för leveransen. Ni dokumenterar och följer era ITIL-processer och kunden kan kontinuerligt följa era processer via kundportalen som anpassas till den information som ni vill tillhandahålla.
Vårt molnbaserade affärsstödsystem ger medarbetare en enkel och rollbaserad arbetsyta för att effektivt kunna utföra sina arbetsuppgifter.
Hela arbetsprocessen
Som ett ledande system för att hantera alla delar för en komplett leverans av IT-tjänst tar vi ansvar för att ni får en effektiv och transparent leverans till kunderna. Medarbetare kommer uppleva en klar förenkling av det administrativa arbete genom att endast behöva ett gränssnitt.
Kundportal
Rutin Affärsstödsystem innehåller en avancerad kundportal som ger kunderna en tydlig och transparent bild av er tjänster. Kunden kan ta del av både den tekniska leveransen såväl som det ekonomiska flödet.
Ärende
Avancerad ärendehantering via flera kanaler och med stöd för ITIL-processer. Ni skapar ett effektivt arbetsflöde som passar verksamheten genom konfiguration. Med regelverk och dokumentation får ni en effektiv plattform där medarbetare får överblick av prioriterade ärenden som tilldelas team och medarbetare. Servicenivårapporter kan enkelt tillhandahålls via kundportalen.
Projekt
Hantera allt från enkla till avancerade projekt med milstenar, sprintar och ärenden. Detta tillsammans med ekonomisk uppföljning med intäkter och kostnader. Ge kunden möjlighet att ta del av projektet via kundportalen.
Prenumeration
Hantera kundens avtalade tjänster från dess dokumentation av avtalet till faktura. Genom tjänst och dokumentation av konfigurationsobjekt skapa anpassat underlag för fakturering.
Statistik och uppföljning
Plattformen inkluderar en avancerad komponent för statistik och uppföljning av genomfört stödarbete. Skapa insikter i verksamheten som gör att ni kan ta korrekta och välavvägda affärsbeslut.

Intresserad?
Vi ser fram emot att höra från er! Om ni är nyfikna på hur vi kan hjälpa er verksamhet att nå nya höjder, tveka inte att kontakta oss. Vi delar gärna med oss av våra insikter, referenser och diskuterar skräddarsydda lösningar som passar just er. Låt oss tillsammans utforska de möjligheter som kan leda till er nästa framgång.